onsdag 3 september 2008

Lite mer bilder från Åbergs trädgård!

















Idag tog jag ganska många foton på jobbet så att ni skall få se hur fint det är på Åbergs trädgård denna tiden på året =)


Jag (Madde), Jenny, Camilla började morgonen med att fixa klart bland alla riddarsporrar så nu är det väldigt fint och körde även ner massa nya riddarsporrar från templet (vårt jättestora växthus) Efter Lunch började jag o Jenny fixa bland skuggväxterna så nu är det ett nytt skuggtorg. På bilderna ser ni att vi fått hem massa höstblommor som bla Ljung, Cryss.


Den blåa busken ni ser på bilden är perovskia eller himmelsspira som den även kallas den frågar alla efter nu på hösten när dom ser hur fint den blommar i rabatten framför cafeet, den är ett måste i alla trädgårdar (själv har jag 2 stycken i min rabatt där hemma)


Finns 2 bilder från skuggtorget och några bilder från Templet där vi har massa perenner som blommar för fullt, som tex Choklad blomman den bruna som doftar kakao *mums*


Kan passa på att skriva att Cafeet är öppet på helgerna Lör, Sön 11-16 men på vardagarna finns det även kaffe och en liten kaka som vi bjuder på, men trädgården har öppet alla dagar, vardagar 10-17 Lör, Sön 10-16


Glöm inte kommentera här i bloggen =)


Nä nu skall jag sova imorgon är det en ny dag i trädgården Mvh/ Madde

4 kommentarer:

Anonym sa...

Härliga bilder! Besöker er en gång varje är när jag hälsar på släktingar på Österlen. Kommer från Västkusten men det är ett "måste" att åka till er varje år. Saknar någon liknande handelsträdgård kring Göteborg!
Jag såg er fina Perovskia utanför cafeet i somras men visste inte att de fortfarande blommar. Hur länge tror du att den blommar i zon 2-3??
Hoppas ni fortsätter skriva er blogg! Hälsn Birgitta

Anonym sa...

Svar till Birgitta: Perovskia blommar iallafall till slutet av sep i din zon. Hoppas du kommer ner fler gånger. / Madde

Anonym sa...

Vad fint. Nu blev det lite mer fräs runt kaféet.

/Anders

Anonym sa...

Är chokladblomman perenn? Har en sån och NJUTER varje dag - men har trott att den måste in för vinterförvaring.