lördag 11 oktober 2008

Godaste soppan jag smakat!!!



Idag gick jag till Cafét (Madde som jobbar i trädgården) Ville ha den goda soppan som Lena gör, alla grönsaker på bilden kommer från Kjells odling och tomatsoppan är den godaste soppan jag ätit, har smakat många som Lena gjort innan och hon är jätteduktig på att laga mat, men denna soppan kommer man drömma om =)


Skall försöka att lägga upp lite mer bilder från trädgården nästa vecka vi har öppet alla dagar i trädgården och Cafét har öppet på helgerna!


Höll på att glömma en sak, jag har ju tagit foto på Pampasgräset som vi har i visningsträdgården jag fick en chock när jag såg hur stort och pampigt det blivit, det var ca 1,5 år sedan de planterades och nu är det ca 2 m högt, vi säljer små plantor av Pampasgräset och jag har själv köpt 2 st så hoppas mina är lika stora om 1,5 år =)

Gräset vill stå ganska skyddat läge, och gärna soligt blir ca 2,5 m högt!




Inga kommentarer: