söndag 14 mars 2010

Snön smälter

Igår var jag och solade i Glanshammar, i en paus under trädgårdsdagen som trädgårdsföreningen arrangerat njöt jag årets hittills varmaste sol! Åke Truedsson och jag hade åkt till Örebro för att vara med under en heldag med sticklingar, trädgårdsböcker, fröer, kryddväxter, luffarslöjd och 110 deltagare. Arrangörerna gick lätt att känna igen på de blommiga förklädena, stora trädgårdshattarna med druvklasar och körsbär eller trädgårdsvästar. Och så var det föredrag om Bär och frukt (Åke), Trädgården din rikedom (jag) och Tomater ( Åke förstås). Härligt när det finns en generös kultur, mycket skratt och en man-har-inte-roligare-än-man-gör-sig! känsla. Trots att snödrivorna låg hårda och höga överallt och gångbanor och vägar fortfarande var isiga. Hade redan glömt hur man måste gå på blankisen... Det var faktiskt deltagare från inte bara Örebro men Arboga, Frövi, Katrineholm och Vingåker också. Jag tror det bidrar till världsfreden när positiva människor träffas! När jag kom hem närmare midnatt föll ett milt duggregn, jippi, smält snö och is! Kjell tog emot med tända ljus, tulpaner, ett städat hem och räkor! Det är inte ofta vi är ifrån varandra 1 1/2 dygn.

1 kommentar:

Leif sa...

Det är väl på tiden att snön smälter undan.