torsdag 10 april 2008

Plantlistan på G

Nu är plantlistan inlämnad till tryckeriet och inlagd på hemsidan. Skönt!
Medan jag höll på med det sista på manuset igår, tittade Kjell på mig och sa:
- Det är lite grann som att föda va?
Mm.
Plantlistan har så många uppgifter, som helst ska vara rätt. Jag kollar alla perenner i bänkarna. Har en sort flyttats, saknar en annan etiketter? Vore det inte bättre att porslinsveronikan kom till 500-området bland andra allround-perenner än att stå på 700-området med växter för sol och torka?
Varje år försöker vi få det hela mer begripligt. Vi har ett stort sortiment...
Man vill få med en massa men måste ändå lämna en del.
Som tur är händer det en del med ens egen syn på saker och ting.
Förr såg jag mest de växter vi saknade.
Nu är jag faktiskt riktigt nöjd med sortimentet. Man kan ju inte ha allt.
Överallt i plantskolan planteras det. Sommarblommor och grönsaksplantor behöver skolas och sedan komma i kruka. Många sorter är det. Kjell sitter i Röda huset på sin provisoriska arbetsplats och krukar tomatplantor.
Kommer du ihåg förra våren? Då var det sommar nu i april!
Sen blev det inte så mycket sommar... Kanske denna snåla våren betyder att vi får en fin säsong, hoppas!

Ha det bra!
Lena Drameus-Åberg

1 kommentar:

Maria G sa...

Va spännande det låter! Kommer och handlar i morgon!